not moving when not on screen
This commit is contained in:
parent
a7068faff2
commit
361f5eddb2
1 changed files with 5 additions and 3 deletions
|
@ -1,6 +1,7 @@
|
||||||
extends KinematicBody2D
|
extends KinematicBody2D
|
||||||
|
|
||||||
var deplacement = Vector2()
|
var deplacement = Vector2()
|
||||||
|
var ecart = 260
|
||||||
|
|
||||||
func _ready():
|
func _ready():
|
||||||
pass
|
pass
|
||||||
|
@ -8,7 +9,8 @@ func _ready():
|
||||||
func _physics_process(_delta):
|
func _physics_process(_delta):
|
||||||
var Joueur = get_parent().get_node("Joueur") # récupère le joueur
|
var Joueur = get_parent().get_node("Joueur") # récupère le joueur
|
||||||
|
|
||||||
position += (Joueur.position - position) / 50 # rapidité
|
if (Joueur.position.x + ecart) > position.x and (Joueur.position.y + ecart) > position.y:
|
||||||
|
# position += (Joueur.position - position) / 50 # rapidité
|
||||||
look_at(Joueur.position) # regarde le joueur
|
look_at(Joueur.position) # regarde le joueur
|
||||||
|
|
||||||
move_and_collide(deplacement) # empeche la superposition des ennemis
|
move_and_collide(deplacement) # empeche la superposition des ennemis
|
||||||
|
|
Reference in a new issue